måndag 13 juni 2016

Full fart!

 
 
Kenneth väckte lill-stumpan och mej halv nio!
Usch, va' tidigt!
Men Ebba skulle titta på Sommarmorgon på tv.
Jag hängde tvätt och la i en maskin till.
 
Kenneth grejade med gräsklipparen och försökte få fart på fyrhjulingen
men batteriet var slut, tog inte laddning.
Han ringde och fixade ett nytt.
 
Jag drog till Örebro med deltagarlistorna, lämnade dem på SV.
Vidare besökte jag vår bank.
Vi har en firma och hade fått momspengar tillbaka.
Eftersom jag inte har företagskonto så får jag inte ut pengarna.
De kom alltså på utbetalningslapp.
In på banken och de fixade in pengarna på mitt konto, yes!
 
Så iväg och köpte batteriet.
 
Nu blev det åka av!

Så blev hon törstig.
Har Du sugrör, farmor.
Neej.
Jag vet!
...och så hämtade hon ett gräslöksstrå och drack...
Hon ville inte ta av sej hjälmen!
 
Var tvungen att handla lite livsmedel.
Ebba tyckte att vi skulle åka till Sköllersta.
De har nyöppnat en lanthandel, som var jättefräsch, sa hon.
Ok då, vi åker väl dit.
...och det ångrade vi inte!
De hade det mesta, så skönt att slippa åka långt för att handla dagligvaror!
 
Dagen har varit solig och varm.
Tyvärr inte så mycket vind för tvätten torkade dåligt. 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar