lördag 11 juni 2016

Gräsänka idag.

 
Tidig morgon, upp åtta.
Kenneth skulle med traktorföreningen ut på en tripp i Österåker
med veterantraktorer.
Han skulle få åka med en kille, som har en trupptransportkärra.
Ta på Dej vinterjackan, sa jag åt honom.
Njae, det räcker med västen och sommarjackan.
Jädrans, va han var frusen när han kom hem!
 
Jag har plockat och städat lite och tvättat.
Givetvis löste jag melodikrysset på förmiddagen.
Det var ganska lätt idag.
 
Färsk potatis och sill idag igen men såå gott!
 
Ringde Skåne och gratulerade Anja på födelsedagen.
Hon skulle ha fest ikväll.
 
Jahaja, så var det speedway och cirkus Pedersen ikväll.
Inge roligt att titta för när han är på banan vet man att han ska köra på någon.
Nu har han lärt upp en annan dansk, Kildeman, och han är nästan värre.
Han körde på Lindbäck efter målgång!
 
Kyligt och ömsom regn, ömsom sol!  

2 kommentarer:

  1. Jag klarade också Melodikrysset och då måste det ha varit lätt, för det är sällan jag reder ut allting. Alltid är det någon grupp som jag inte kan namnet på.
    Just nu är här mulet och blåsigt och ganska svalt, men ännu inget regn.
    Trevlig söndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man är ju inte uppdaterad på Idol och dylikt, annars går det bra.
      Kram Inger

      Radera