onsdag 6 juli 2016

Mycket har hänt sedan midsommar

 
 
Så har jag avverkat midsommar, min födelsedag och stora knyppeldagen i Vadstena.
Midsommaren var väldigt lugn.
Vi firade hemma med sill och potatis och lilla nubben och folklustspel på TV.
På midsommardagen bakade jag kakor och bullar, både fin- och fulbullar, bakade jag på söndagen.
Jag hade planerat allt inför min födelsedag så på måndagen röjde jag i rabatterna.
Tisdag var det dags att städa.
Vi åkte och köpte jordgubbar och färsk potatis på onsdagen och jag gjorde smulpaj med jordgubbar.
Det var inge vidare gott.
Vid 15-tiden kom mamma och två kompisar med respektive och gratulerade mej.
Efteråt åkte Kenneth och jag till Stora Mellösa på traktorkafe'.
Underhållare Peter Karlsson.
 
Kokvagnen med varm korv och kaffe.


 
 
Traktorbutiken var i full gång med affärerna.
  
 
Torsdagen kom och då var jag schack, matt!
Det är vägkyrka i vår församling, Ekeby, och mamma och jag ska ställa ut textilt i kyrkan.
Så jag sammanställde det jag skulle ha med mej och vi hängde våra alster fredageftermiddag.
 
Så här ser det ut.

Försökte få till säsongsvis med jul, påsk osv. 

Löparen heter faktiskt Ekeby
              söndag.


Kaffe och makron sitter bra!
 
 
Vi har hand om sonens katt när de åkt på semester.
              Världens goaste kisse men envis!
 
Måste också berätta att vi var bjudna till en familj i kollektivet i lördags.
Vi kallade oss för kollektivet en gång i världen.
Det var fyra familjer, som trivdes tillsammans och vi träffades regelbundet.
En av familjerna splittrades men vi tre övriga har hållit ihop.
Så i lördags bar det sta, som vi säjer i Närke.
 
 
Igår, måndag, åkte vi till Vadstena.
 Det blev ju ingen knyppling för mej i fredags på Stora knyppeldagen. 
 
 
Så här vackra är övergångsställena i Vasstena!

 
 
 
Köpte mönster och var bara tvungen att börja!
Kålmasken, heter den och ska egentligen knypplas i metalltråd men jag tog lingarn i tre färger.
 
Vi har haft fint väder idag om man menar sol och vind!
Cirka 25 grader var det nog.
 
Kenneth och jag tog en tur till Kumla för lite uträttningar och passade på att äta middag hos Henkas.
Det var knökfullt med middagsgäster!
De sprang som skrämda möss och bar ut mat och in tomma tallrikar.
Nästan så jag fick nackspärr av fläkten när de sprang förbi!
 
Ja, det blev ett långt inlägg men katten ska vara med när jag sätter mej här och det går inte så bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar