onsdag 26 oktober 2016

Solblänk

blev det på eftermiddagen och jag skyndade mej ut med kameran!

Så förunderligt vackert när solen lyser på höstlöven.

Vy över ängarna, som vi säjer som bor här.
Långt bort anar man Kvismaren, den stora fågelsjön.
Det är sällan vi är där men vi ser fågeltornet från vår tomt.
Fåglarna flyger över hos oss så vi kan bara titta upp i skyn så ser vi alla pippin. 

Solnedgång över Torstabacken.
Mina luftrör mår väldigt bra när det är så här fina dagar på hösten.
Annars gillar jag inte blötan och mörkret!

Har pyntat lite vid Smulans grav, vår sista hund.
 
Jag har jobbat lite med renhållning idag, tvättat och strukit.
Kissen kommer i helgen och då är det bra om strykbrädan är tom!
 
Ikväll åkte Kenneth till Odensbacken på kafé med Traktorföreningen...
och jag lånade mammas bil och åkte till Gällersta på stickkafé.
 
Nu är det bara råttan under diskbänken och jag, som är vakna
men jag ska koja så hon blir ensam.
God natt!   

1 kommentar: