måndag 24 oktober 2016

Två månader till jul...

...och då vänder det och det går mot ljusare tider!
 
Inger, på vävningen, har vävt en matta med sånt här inslag, tror det är jutegarn.
Jag vävde en också och alltså finns det garn över...och varp!
Men jag väver en matta med våra garner och lägger innanför dörren här, sa jag.
Jag vägde och skrev och planerade...  

...och inte blev det som jag tänkt.
Inslaget tog slut och tankeverksamheten tog slut.
Nu kör jag!
Kan säja att varpen är inte slut efter den här mattan.

Jag har knypplat lite på halvvanten, som jag skulle ha när brorsonen gifte sej.
De är skilda idag!
Så frågade en tjej på knypplingen ikväll, hur hinner du?
Ja du, svarade jag, den här knypplingen började jag säkert på för ca tio år sedan, haha!
( En annan än den ovan.)
 
Jag tittade på Midnattssol igår kväll.
Tyckte att de spydde väldigt mycket!
Hårresande var den också, otäcka bilder.

Så här hamnade jag med gråvädret utanför dörren.
Jag kan säja att det är väldigt skönt att slippa tidningskörningen!!!
Det tänker jag varje gång jag åker hem från Örebro på kvällen.

1 kommentar: