torsdag 27 september 2018

Dä blåser i träa ida'!

 
 

Ja, nog har det blåst idag!
Vi har två infarter där vi bor.
I fredags, när Knud drog in, så blåste hackspettens träd över ena infarten.
Det har inte varit tid till att ta bort det, födelsedag m.m.
 
Idag, när jag hämtade tidningen, såg jag att en stor björk stod lutad mot två andra träd.
Tänkte att det står det bra men det blir jobbigt att såga ner det.
Kenneth hade åkt med en kompis till Tiveden och jag skulle hämta honom på kvällen.
Medan jag i lugn och ro satt och läste tidningen så brakade det till.
Det skakade i huset och jag tittade ut...
...där låg trädet...
...över den andra infarten till vårt hus!
 
Jaja, tänkte jag, tur att inte björken nådde fram till vävstugan och jag kan åka över gräsmattan.
 
 
Då ringde grannen, som sett eländet.
Jag tar motorsågen och kommer över.
Han har ryggen pajad så jag tyckte inte det men han kom...
...och vips så var de grenar, som täckte vägen, borta!
Bra med goda grannar!
 
 
Fixade en äppelpaj till fikat och så satt vi och pratade en god stund.
 
Nu har det lugnat ner sej med blåsvädret, tack och lov.  

4 kommentarer:

  1. Goda grannar är hur viktigt som helst. Du fick hjälp med björken och han var säkert glad över en fikastund tillsammans med dig och så den där goda kakan.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis och dessutom får han ta veden.
      Kram Inger

      Radera
  2. Viktigt med goda grannar! Med vänner är man rik!

    SvaraRadera