söndag 2 september 2018

Gällersta forngård.

 
 
Inatt sov jag hela elva timmar och var ändå trött hela dagen.
Ikväll har jag förklaringen, antagligen höstförkylning.
...och vi har planerat att äntligen åka till Skåne i veckan.
Få se hur jag mår i morgon, annars blir det till att vara hemma.
 
Idag satt vi, tre knypplerskor, och visade vårt hantverk vid Gällersta forngård.
Det var hembygdsdag med allehanda inslag.
Tyvärr hade både sångerskan, Siw-Marie, och herrsångarna, Kvismarekvartetten, lämnat återbud på grund av sjukdom. 
 
Här sitter Maj och är intresserad av något annat än knypplingen.

Sven-Arne smider medan järnet är varmt.

Ordförande Börje förrättar prisutdelning och berättar de rätta svaren på tipspromenaden.
Vi hade väldigt fint väder med klarblå himmel och ca 20 grader.
Det var många fina gammelbilar där också.
 
Ikväll tittade jag på utfrågningen av Jimmie Åkesson.
 
Nu blir det sängen.
Hoppas jag mår bättre i morgon!
 

2 kommentarer:

  1. Hoppas att du piggnat till och kan åka iväg i dag. Det är förkylningar på gång nu, det märks. Vi ska spela kubb som vanligt i dag och en har ringt och sjukanmält sig pga förkylning.
    Krya på dig!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för omtanken men vi kom inte iväg idag!
      Kram Inger

      Radera