fredag 17 maj 2019

Norges nationaldag 17 maj!

 
Idag firar vi Norge!
...och de vann hockeymatchen också...
 
Bloggtjejen elisamatilda har på sin blogg idag;
Fem en fredag, v20 Fritidsgöra.
Jag ska försöka ge mej i kast med det.
 
1. Nämn ett par böcker på din att läsa-lista!
Bara du av Ninni Schulman och Ormen i Essex av Sarah Perry.
 
2. Vad har du för höjdpunkter på att-göra-listan i helgen?
Imorgon lördag, så är det GP-speedway på tv och det kan jag inte missa.
På söndag ska jag på namngivning för min brors barnbarn.
 
3. Vilken film ser du mest fram emot att se?
Jag är ingen filmmänniska så jag har ingen speciell film att se fram emot.
 
4. Vad är något du skulle gjort i veckan men som får vänta till nästa?
Eftersom jag inte mått bra på ett tag så är det mycket som skulle ha gjorts i veckan
men det är ju kvar och det stressar mej inte.
Det är inte hela världen om det inte blir gjort!
 
5. Har du ett ofärdigt projekt liggandes du inte rört under senaste året?
Jag har många projekt på gång men ett är en väv, som väntar på mej!
 
Lite kul att testa sej på de här fem sakerna så tack, elisamatilda!
 
Vädret då!
Kyligt, blåsigt men ganska soligt.
Jag har inte lust att sitta ute i lä heller för jag tror att det är häggen,
som lämnar från sej en massa vita ulltussar i luften.
Hoppas de blåser bort snart!
Sedan är det allt pollen, kom regn!
 
Kram och ha en skön helg! 
 
 


4 kommentarer:

  1. Inte konstigt att vi är sjusovare både du och jag! Vilka vettiga människor är uppe så här sent utan fest??! Jag ska gå in i morgon (idag alltså) och testa veckans Fem en fredag, men nu hoppar jag i säng! Sov gott om du inte redan gör det! Ha en bra helg du med!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, gött att vara sjusovare men varje dag säjer jag att ikväll ska jag lägga mej tidigt...och det tror jag på...ett tag i alla fall!

      Radera
  2. Kul att du gav dig på frågorna! :)
    Hoppas ni får en riktigt fin namngivning imorgon.
    Och du, bra att du inte stressar upp dig. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Elisa!
      Hoppas också att det blir fint imorgon fast nu regnar det.

      Radera