torsdag 30 maj 2019

Tysslingerundan!


Vid Fortum, fd. SAKAB, brann det idag med kraftig rökutveckling.

Så vi åkte hemifrån. 
Det luktade inte gott även om inte vinden låg på åt vårt håll.
(Bild lånad av K-E Dahm)

Varje Kristi himmelsfärdsdag så är det konstrunda i Tysslinge / Lekeberg. 
I år skulle en kompis vara med så jag tyckte vi skulle åka och kika på hennes hantverk. 

Denna svarvade skål följde med hem. 
Lisa berättade att hon svarvat av en alm från Garphyttan. 
Den blev inte riktigt rund när den torkat men jag tycker den är vacker och charmig! 

Så blev vi hungriga och stannade vid Lekhyttans kök och åt en god middag. 
Jag åt fiskgryta och maken åt grekiska färsbiffar.
Väldigt gott så åker du mellan Örebro och Karlskoga, stanna och ät! 

Ikväll blev det soffan och Morden i Sandhamn. 
Innan dess var vi tvungna att tända pannan så vi fick lite värme i stugan. 

Kram och godnatt! 

5 kommentarer:

  1. Nog är det hemskt att man ska behöva elda för att få varmt inomhus. Nu är ju maj slut och i morgon går vi in i sommarmånaden juni. Undrar om den ska fortsätta lika eländigt som maj??
    Ha en fin helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mm och regn och rusk och kallt idag också men jag bakar och håller värmen!
      Kram Inger

      Radera
  2. Det var så kallt inomhus igår så fötterna behövde ett par sockor! Men snart så......

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma här. Jag tror, jag tror på sommaren...

      Radera
  3. Ingen trevlig rök men däremot fick du en fin skål med hem. Ha dé fortsatt bra!

    SvaraRadera