fredag 24 maj 2019

Smått och gott!


Veckan som gått har varit förskräcklig! 
Så mycket pollen och väldigt varmt var det också i början på veckan. 
Det regnade i helgen och sedan blev det varmt i måndags och jag fick inte luft. 
Bara stänga dörrar och fönster! 
Fast jag åkte till Kumla församlingshem med fyra kassar babykläder. 

Jag har sytt dessa fyra kassar. 
De packar en omgång babykläder plus tvål, handduk, tvättlapp och filt i en kasse.
Febril aktivitet var det på tjejerna, som packade. 
Bra att kunna hjälpa till lite! 

Speedway i tisdags och Indianerna körde oavgjort. 
Jag måste berätta!
Speedwayradion hade lagt ut en fråga på FB.
Hur går det i matchen och vem tar flest poäng. 
Jag skrev att det blir 45 - 45 och Tai Woffinden tar flest poäng. 
Det blev ju så och jag vann och får något pris, lite roligt, tyckte jag! 
 
Igår kväll, onsdag, fick vi regn och åska.
15 mm hade jag i regnmätaren.
Åskan höll nog på och dundrade en timme av och till.

Idag var det dags igen!
Ont gör det men bra att det finns!

 
Ikväll var vi på avslutningen för stråkarna i musikskolan, Kumla. 
Barnbarnet spelade för sista gången. 
Hon har inte motivation längre, sa hon. 


...och Sverige fick däng av Finland...



2 kommentarer:

  1. Har också haft en otrolig känning av pollen veckan som gått. Sover inte bara på morgonen nu för tiden, utan somnar både här och där. Dessutom har jag klåda i ögonen, så folk tror väl att jag är ledsen för jämnan. Men det är jag ju inte! Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu har det regnat så nu mår jag riktigt bra igen och det är inte så varmt heller. Ja, ögonen är lite rödkantade så folk tittar lite undrande.
      Ha det gott du också!

      Radera