onsdag 26 juni 2019

En helt vanlig dag i juni!

 
Igår kväll kom regnet.
Det har strilat ner hela natten och på förmiddagen också.
När Doppe katt hade fått sin frukost så ville han som vanligt ut en stund.
Men hu, gammelmatte, det regnar ju...inte går jag ut då!
Nej, då skulle han kela istället, så gosigt!
 
Jag bevistade en hel del årsmöten i våras.
En del var det lite si och så med.
Föreningen Svenska Spetsars styrelse fick inte ansvarsfrihet för det gångna året.
Alla styrelsemedlemmar hade inte skrivit under verksamhetsberättelsen
så därför hade de ett extra årsmöte igår.
Nu fick de ansvarsfrihet men en del annat tjafs blev det i alla fall.
Jag valdes in som suppleant i styrelsen och det blev lite muntert
när sekreteraren frågade var jag bor.
Jag bor i Torsta.
Var ligger det?
Mitt vanliga svar...mitt emellan onsdag och fredag!
 
Idag lyssnade jag på Sommar.
Stina Wollter pratade och hon pratade mycket om döden
men ändå inte på något vis.
Hennes syster gick ju bort för ganska länge sedan och det visste jag
men att hon hade en sådan fin kontakt med en cancersjuk liten tös,
det visste jag inte.
Hon berättade om kontakten de haft under flickans sista fyra månader.
Hon var 8 år, Maja hette hon.
Jag grät.
Så ledsamt att barn måste få den eländiga sjukdomen.
 
Stina är underbar att lyssna till så även hennes musikval.
 
Ha en fortsatt fin kväll!

6 kommentarer:

  1. Ja, så bra hon var, Stina!
    I dag har jag inte lyssnat på sommarprogrammet, men jag tror ingen kan komma upp i samma höga klass som Stina Wollter.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade inte möjlighet att lyssna idag heller men Stina blir svår att slå!
      Kram Inger

      Radera
  2. Missade Stina Wollters sommarprogram, men nu har jag hört sååå många som säger att det var fantastiskt så jag måste gå in och leta efter reprisen! Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du måste bara lyssna på henne men rusta dej med näsdukar.
      Ha det gott, du också!

      Radera
  3. Stina delade med sig av sig själv. Hon har så mycket att ge!
    Hoppas styrelsejobbet går bra framöver! Kramr

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stina är underbar att lyssna på, stor medkänsla!
      Tack, hoppas att jag kan göra en bra insats 💖
      Kram

      Radera