söndag 30 juni 2019

Födelsedag gånger tre!


Nog blev jag uppvaktad på födelsedagen igår
fast jag inte var hemma!
 
Mamma kom inom en titt på förmiddagen med en blomma
och ville ha lite fika.
Så pratade vi bort en stund.
 
Maken och jag rustade oss och åkte på ett annat födelsedagskalas.
Kusinen, som fyllde i onsdags, hade sitt kalas på lörda'n.
 
Hönsgården knypplade jag till henne.
Hon har nämligen höns och tuppar.
Glad blev hon!
Vi åt och drack och smörjde kråset!
Rätt som det är så börjar de sjunga Ja, må du leva.
Min yngsta kusin fyller nämligen år samma dag som jag
så de sjöng först för henne
sedan för mej
och sist för Ann-Charlotte, 60-åringen.
 
Blommor fick jag av alla tre kusinerna.
 
När vi kom hem stod det en blomma på verandan.
Det var Laila, vår dotter, och hennes sambo Loffe, som varit hos oss på eftermiddagen.
De visste inte att jag skulle på annat kalas, ledsamt.
 
Fick den här fina hortensian av goda vännerna från Skåne på fredagen.
 
Så det här med Sommar...jag efterlyssnade på Anders Hansen på nattkröken igår.
Intressant med forskningen om hjärnan och motion.
Mycket visste jag förut så jag koncentrerade mej på Doppe en stund.
Han satt och spanade ut och plötsligt på andra sidan nätdörren
uppenbarade sej en annan katt!
Doppe blev jättelåg och backade därifrån.
Idag dröjde det ända till långt frampå eftermiddagen innan han ville gå ut.
 
Idag lyssnade jag på Nicklas Lidström, f.d. ishockeyproffs.
Han skulle tala om tiden som ishockeyspelare.
Det jag tyckte var intressant var hans flickvän, som följde med.
Inget jobb, inga vänner, ganska äventyrligt
men ensamt med honom borta hela tiden.
Nåja, inte hela tiden, de fick ju fyra barn!
 
Håhåjaja, nu har man börjat knapra på sjuttiotredje året!
Kram på dej! 
 
 
 
 
 
 


4 kommentarer:

  1. Grattis i efterhand Inger!
    Ja, du åren går och man kan nästan fundera på hur det kan gå så fort.
    Jag önskar dig en skön sommarvecka!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Ojojoj, vilken ungdom du är! GRATTIS i efterskott! Och firad blev du ju verkligen. Kram på´re!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känns inte som någon ungdom 😂
      Tackar 💖
      Kram

      Radera