måndag 29 juli 2019

Alldeles för varmt!

 
 
Nej, nu är det bara för varmt!
Vi skulle åka med husbilen idag men det går bara inte.
Det har blåst en del idag så jag har suttit ute i skuggan
och lyssnat på dagens sommarpratare.
 
Adam Pålsson heter han och jag hade ingen aning om vem han var.
Det var en väldigt positiv lyssning och bra musik spelade han också.
Han pratade om hur han blev skådespelare, sin vänskap med Rikard Wolff
och hur polisen kom under en filminspelning
och brottade ner honom och satte handbojor på honom.
 
Jag efterlyssnade på Maria Borelius också.
Även hon var trevlig att lyssna på, bra musik där också.
 
Jag har läst en hel del i sommar, bl.a. denna bok, såå bra och såå otäck, nästan äcklig!
Den är så bra skriven, sträckläste den nästan.
Det är ju en deckare men den beskriver väldigt bra hur folk levde och hade det på 1700-talet.
Så gränslöst smutsigt och fattigt och eländigt många hade det.
Läs den!

Krokas av Elin Olofsson, ja, spännande den också och lite udda läsning.
Handlar om en tyska, som kommer till Sverige 1949, efter att ha fått en samling brev,
skrivna av en Elsa Pettersson till hennes fästman, som ligger i Norge under kriget.

I lördags gick ett mopperace av stapeln utanför hos oss, Semestergasen.
Försökte lägga upp filmen, som jag tog men det fungerade inte.
 
Nu ska jag ta en dusch och få ned tempen
och sedan gå upp i bastun och försöka sova en stund!
 
Ha det gött i värmen!
 


2 kommentarer:

  1. Jag har läst ovanligt lite i sommar faktiskt. Jag gillar ju annars att sitta ute och läsa, men jag är periodare och just nu har jag tydligen en ickeläsarperiod.
    Ha en fin måndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag läser alltid, har alltid en bok på gång, fast jag ligger och läser innan jag somnar. Det är sällan jag unnar mej en lässtund på dagtid, pensionär som jag är 😃
      Kram

      Radera