tisdag 23 juli 2019

Ässundet!

 
Vi skulle åkt en sväng med husbilen men Kenneth ska jobba i veckan
så vi blir hemmavid.
Undrar om vi kommer iväg någon gång!
Bilen står på gården och bara väntar att få rulla på vägarna.
Än så länge har den bara varit hos besiktningen.
 
Syrran med make kom en sväng på förmiddagen med vin och en blomma
som tack för att jag varit ute och gått med deras hund.
 
Sedan tog vi en tur med "lilla blå".
 
Ässundet, ligger norr om Hjälmaren alldeles vid strandkanten,
är känd för jättegoda räkmackor,
så vi åkte dit.

Vi satt och njöt i solen med varsin smörgås och kaffe, så gott.
Vi hade nog suttit kvar mycket längre
 men personerna vid bordet en bit bort, var väldigt pratsamma.
Det var en han, som pratade mest.
Han hade bred silverlänk runt armen och stora ringar på fingrarna.
Luktade mycket gjorde han också.
En riktig skräntärna, det syntes på stilen...fördomsfulla jag...
Fast vi satt ute och det blåste så fick jag andnöd av parfymen
eller också var det för att jag irriterade mej på honom.
Han pratade vitt och brett och högt om sin skilsmässa och hur dum hon var, exet.
Vi försökte koppla bort men det gick inte för han höll igång
 precis som han ville att alla skulle lyssna. 
 
Jaja, vi lämnade den skränande hannen och åkte till Robertssons
och köpte gokorv. 
...och så in på Elon och köpte våffeljärn.
 
Alltså har jag inte lyssnat på Sommar idag, lyssnar väl senare på play.
 
Sol och skönt idag med lite blåsväder, ca 20 grader.
10 mm regn kom det igår, inte så mycket fast det regnade hela dagen.
 
Ha det gott! 


6 kommentarer:

  1. Det är märkligt att en del inte fattar att de kan vara störande när de vitt och brett annonserar ut sitt privatliv. Fy för såna!
    Tur att mackan smakade bra i alla fall.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Irriterad var bara förnamnet igår! Säjer också fy.
    Mackan var jättegod och mycket räkor var det på!
    Kram Inger

    SvaraRadera
  3. Tittade på varför min blogg inte uppdateras som den ska här på din sida. Om du går in där du lägger in bloggarna du vill ha med och tar bort /feed i adressen, så tror jag att det ordnar sig.

    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har också tittat på det och ska fixa till det nu. Blev så less så jag orkade inte då 😐
      Kram Inger 💖

      Radera
  4. Jag älskar att läsa dina inlägg! Det är sååå mycket humor, och varje gång får jag mig åtminstone ett tillfälle, där jag skrattar högt! Grannarna tror väl jag är tokig som sitter här för mig själv och gapskrattar! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, roligt att du får skratta lite, livet är inte så allvarligt...i alla fall när man mår bra!
      Tack för komplimangen 💖
      Kram!

      Radera