fredag 30 augusti 2019

Hujedamej vad det åskade!

 
Igår,
när vi körde in
ved i vedboden
brakade det lös!
 
Åskan hade mullrat ett tag
men på avstånd.
Jag kikade upp på himlen...
...och jo, det blev väldigt mörkt
och mullret blev starkare.
Till slut kom regnet och vedkörningen fick avslutas för dagen.
 
(Lånad bild)
Vi satte oss i husbilen för det smattrar så gott på taket
när det regnar.
Rätt som det var så hörde jag snarkningar från de bakre regionerna.
Kenneth hade somnat.
Jag satt och läste men blev sömnigare och sömnigare,
zzzzz, ops, nu hade det slutat.
Svår kaffetörst satte in så vi gick in och fixade lite gofika.
 
Kvällen vill jag helst glömma!
Indianerna gick inte vidare till semifinal,
förlorade med futtiga två poäng.
Jaja, inget att gråta över,
kommer dag kommer råd.
 
Nu till Fem en fredag, som elisamatilda hittar på.
 
1 Vad behöver du göra dej fri från? 
Jag håller på och avslutar några medlemskap i olika föreningar, som jag inte trivs i.
 
2 Vad är det högsta du hoppat från?
Jag hoppade från ett hölass i min gröna ungdom.
 
3 Vad återhämtar du dej från?
Jag gick i väggen för ett antal år sedan och vid varje stor ansträngning
 så måste jag ha åtminstone en dags återhämtning.
 
4 När hoppade du senast i någon form av vatten?
När det var översvämning i källaren för ett par tre månader sedan.
 
5 Vad för slags säng sover du i?
Jag vet inte vad den heter men jag kan höja huvud-och fotände.
När dottern flyttade ihop med sin kille så sålde han sin dubbelsäng
och jag sa att jag ville köpa den.
Han hade inte haft den mer än ett par år.
Så skön att sova i och ligga och läsa i!
 
Hördu, ha en bra helg!
 


4 kommentarer:

  1. Åska kan verkligen vara skrämmande, men här har vi i stort sett varit förskonade från det i sommar.
    Kul att läsa dina svar. Jag kan riktigt se framför mig hur du hoppar ner i vattnet i källaren. Jag antar att du är simkunig? ;)
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, nej, jag kan inte simma men det var bara 5 cm djupt 😃
      Kram Inger

      Radera
  2. Ni hade en skön liten stund där i bilen! Men visst är det fascinerande med åskväder! Speciellt om det är mörkt ute och blixtarna lyser upp hela himlen. Och vilka skrällar det var! Det du skriver om återhämtning är så sant, ett måste helt enkelt. Och vi har ju tid för återhämtning. Värre för dom som fortfarande är i arbetslivet. Var rädd om dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag hade tur att det var så längesen jag gick i väggen. Jag fick vara hemma 2 år.
      Kram Inger

      Radera