lördag 14 september 2019

Nejmen, är det redan fredag!

 
Nu är de flesta cirklarna igång igen efter sommaruppehållet.
Jag som tyckte att det nyss var avslutning!
 
Avslutning var det ikväll på bästa matstället ever, så ledsamt.
 
Hos Henkas i Kumla var vi, jag, make och barn med familj och...

...sa hej och tack till Henka och Eva för alla goda luncher... 

...som Eva lagat till och till Henkas mamma Astrid, som varit alltiallo!
Dä va dä dä!
 
Som grädde på moset ska jag besvara fem frågor idag också.
Fem en fredag v 37, Google, som elisamatilda fixat.
 
1. Vilken hushållssyssla tycker du allra minst om?
Det är definitivt städning!
Finns det något så tråkigt och helt värdelöst?
Så fort jag ev. städat så kommer Kenneth in med sina skitiga stövlar och går runt!
 
2. Vilket kollektivmedel använder du helst inte?
Jag åker inte buss.
 
3. Vad är ett ljud du älskar?
Jag älskar när jag hör regnet om våren, så milt och det tvättar bort vinterns grå snö.
 
4. Om du skulle måla en tavla av ett motiv du sett i veckan, vad skulle det vara?
Det känns som att jag ville måla av fullmånen ikväll.
Den står så trolsk i fönstret och tittar på mej!
 
5. Vad är något du lärt dej den här veckan?
Att livet som pensionär är härligt
men det lärde jag mej för några år sedan!
 
Ha en skön helg!
 


4 kommentarer:

  1. måne är trolskt:
    http://hannelesbibliotek.blogspot.com/2019/09/highland-cattle-fem-pa-fredag.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härlig blogg du har! Jag älskar också böcker, har alltid en på gång!

      Radera
  2. Jag har inte haft tillfälle att svara på frågorna den här veckan. Jag vari inne på elisamatildas sida i fredagsmorse, men då hade hon inte lagt ut dem ännu, men det var kul att läsa dina svar.
    Buss åker jag gärna. Så fort det går att byta ut bilkörning mot buss så gör jag det. I morgon ska jag ta mig en tur till Visby och det blir med buss.
    Ha en skön söndagskväll!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, hon la ut dem sent, sa hon. Jag bor ju på "vischan" med lite långt till bussen så det blir bilen. Dit jag åker när jag ska handla går det ingen buss och det är livsmedel. Då blir det många byten och då är de frysta varorna upptinade när jag har kommit hem igen.
      Kram Inger

      Radera