lördag 7 september 2019

Ska försöka...

 
 
...svara på elisamatildas fredagsklurigheter.
 
Fem en fredag v. 36: Media
 
1. Vilken typ av media betalar du för?
    Jag betalar dagstidning, tv och viaplay.
 
2. När läste du senast en fysisk dagstidning?
    Det gör jag varje dag, alltså idag.
 
3. Hur mycket av ditt tv-tittande sker enligt tv-tablån, mot för streamade
    tjänster via playtjänster?
    Jag tittar inte på streamade program så det blir allt enligt tv-tablån.
 
4. Vad har varit en stor lokal nyhet den senaste veckan där du bor?
     De har häktat två misstänkta för mordet på en tjej för ett år sedan.
 
5. Vad senast ångrar du att du klickade dej in på?
     Någonting på mobilen från Google, som jag tyvärr inte får bort!
 
Tja, det gick väl bra fast det är inte fredag nu!
Jag fastnade vid filmen "Så ock på jorden", uppföljning på "Såsom i himmelen".
Det är nästan alltid den första filmen, som blir bäst men det måste väl till en "kassako"!
Likadant med böcker, författaren borde i de flesta fall strunta i en uppföljning.
 
Annars har solen skinit och det har regnat och det har varit kyligt, ca 16 grader.
Trodde att vi kunde sitta ute och fika på våfflorna men se det gick inte!
 
Hördu, kram och ha en fin lördag! 
 

4 kommentarer:

  1. Uppföljaren till "Såsom i himmelen" har jag nog sett någon gång för länge sedan, men den satte inte några större spår tydligen eftersom jag inte kan komma ihåg den ens.
    Önskar dig en skön söndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det var mycket gap och skrik i filmen. Tror jag har sett den också och tydligen inget avtryck här heller 😉
      Kram Inger 💝

      Radera
  2. Jag har nog inte sett uppföljaren till Såsom i himmelen och jag håller helt med dig. I de allra flesta fall borde de strunta i uppföljaren.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo men så är det ju! Det blir sällan bra, bättre att satsa på något helt fristående!

      Radera