torsdag 28 november 2019

Grå, grå, grå!

 
 
För många år sedan gjorde jag en färganalys. 
Jag var osäker på vad jag skulle ha för färg på mina kläder.
Mamma klädde mej för det mesta i blått.
Hon är en fena på färger.
Men jag tröttnade på blått, blått, blått.
Köpte något beige och brunt och kände mej väldigt fin!
Njae, något stämde inte och då beslutade jag att gå till en färganalytiker.
 
Jahaja, vad var det för färger, som jag passade i?
Blått, naturligtvis!
 
Fast det var åt det grå hållet, gråblå, grårosa, grågrön,
ja alla färger med grått i.
Jag är en s.k. sommar.
 
Det här berättade jag för tjejerna i en folkdräktscirkel, som jag hade.
De var lite stolliga, så nästa gång de kom, öppnade de dörren och sjöng:
grå, grå, grå!
Sådant är vädret idag!
MEN jag är glad att det inte är snö det som faller för då skulle vi haft en meter snö nu!
 
Ha de' gott!

4 kommentarer:

  1. Det är elände det här med färger. Jag gillar orange, men klär inte i den färgen längre. Det får bli något som går åt aprikoshållet i stället, så jag antar att om jag blandar lite grått i det orange duger det bra. Det lovas snö här i förmiddag men jag hoppas på att det inte stämmer. Ha en trevlig adventshelg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, man ändrar ju färger på både hy och hår och passar inte i det man hade som ung.
      Mycket snö kom det inatt, ca 10 cm.
      Tack detsamma!

      Radera
  2. Grönt har alltid varit min färg. Jag minns en gång när jag köpt en ny tröja och fick en komplimang av en bekant för den, men bekanting la till: Och grön är den! Då insåg jag att jag kanske skulle försöka mig på någon annan färg någon gång.
    Ha en skön helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det här med färger är lite knepigt men jag tror att man trivs i den färg man passar i.
      Detsamma till dej!
      Kram Inger

      Radera