fredag 22 november 2019

Fredag i fabriken!

 
Så är det fredag igen.
Man vet nästan inte att dagarna ändrar namn...
alla dagar är lika grå och regniga.
Fast en del dagar spöregnar det.
Jaja, jag mår inte dåligt av vädret.
Det finns mycket att fixa med inomhus, städa och putsa fönster,
(bara på insidan),
stryka och sätta upp vintergardinerna
och så har jag gjort ett storjobb!
Jag har städat bokhyllan och rensat ut gamla böcker
och ställt alla i bokstavsordning.
Men vad gör du frågade maken.
Måste ta det här när jag har lust att göra det, så är det bara.
 
Jag ska försöka mej på
Fem en fredag v 47-Paulas frågor, som elisamatilda ställer.
 
1. Vad har du för mycket av?
Jag har för mycket garn, både väv-stick- och knyppelgarn.
Bör nog bli 150 år och ha syn och tanke friska!
 
2. Vad har du för lite av?
Money, Money, Money!
 
3. Vad har du lagom av?
Tycker att jag har lagom med bra tid och lagom med uppdrag i olika föreningar.
 
4. Vad har du för dröm om framtiden?
Jag hoppas att jag får uppleva lilla barnbarnets uppväxt och yrkesval.
Sedan drömmer jag att få åka många fler år med husbilen.
 
5. Vad har du ångrat allra mest?
Nej, det är inget jag delar med mej av, gör för ont.
 
Det var det för idag.
Nu fortsätter jag lyssna på underbar musik på Spotify
och stickar på en liten kofta till babypaket.
 
Ha en fin helg!

4 kommentarer:

  1. Så roligt att läsa dina svar. Jag kan tänka mig att med ditt stora intresse samlas det mycket garn i gömmorna.
    Ha en fin helg du också!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Nog går det åt att städa bokhyllorna ibland. Jag rensade ut rejält för några år sen, men det behövs nog igen när vi kommer hem till våren. Här har jag bara ett fåtal böcker. Mest lyssnar jag på böcker. Ha dé bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var riktigt skönt att städa alla bokhyllor.
      Jag klarar inte av att lyssna på böcker och än så länge ser jag att läsa, tack och lov.
      Ha det gott i värmen!

      Radera