onsdag 27 november 2019

Mitt i veckan!

För några veckor sedan tog vi en tur till Kampes ullspinneri, utanför Mariestad, för att handla garn.
Vi åkte upp till Leksbergs kyrka efteråt och letade på graven...
 

...där gode vännen Roger vilar.
Det var vackert pyntat hos honom.
Var tvungen att prata lite med honom och undra varför han måste ligga här.
En underbart härlig människa.
Första intrycket var sisådär...
Hans fru var ordförande i en förening, som jag också var med i.
Man skulle anmäla sitt deltagande, till en träff, till henne och jag ringde.
Roger svarade, jag bad att få tala med A-K, efter att jag presenterat mej. 
Å va fan vill du henne, blev svaret!
Som jag skrattat åt det många gånger!
Jaja, den gode Roger! 
 
Läst denna bok, njae. 
 
"Kollektivrester" på ingång...
 
...ljusen är tända...
 
...och Kenneth väntar på gästerna.
 
Näe, inte den här boken heller!
Funderade på att kasta den oläst men har jag köpt den så skulle jag läsa ut den.
 
Familjen Bilock presentade oss med en vacker Azalea och den blommar än.
 
Kenneth hade ett besök inbokat hos tandläkaren häromdagen och jag skjutsade honom.
Det är ont om parkeringsplatser i Örebro dagtid.
Jag gick en sväng på sta'n och hittade den här vackra sittplatsen på ett torg.
Ljusslingorna gjorde sej väl inte mitt på dagen men fint var det.
 
Om du undrar var solen är så finns den i Örebro på Medborgarplatsen.
Jag läste lite på informationen och hela solsystemet med planeterna finns uppsatta i "Öret".
Planeten längst från solen finns på Svampen.
De är alltså utplacerade skalenligt och storlekmässigt från varandra längs Drottninggatan och Storgatan, där solen har denna storlek.
Lite intressant att spankulera i sin hemstad för jag visste inte om detta.
 
Två par blöjbyxor...
 
...och kofta med sparkbyxor har jag åstadkommit till Sticka och skicka.
Mer är på gång.
 
Annars är det grått och regnigt här som på de flesta håll i landet.
Jag har putsat fönster och satt upp vintergardinerna i kök och rum.
Imorgon har jag tänkt baka lite, tomt i frysen.
Cirklarna närmar sej julledigt.
 
Julmarknaderna står som spön i backen men jag ska bara besöka en.
Det blir i Gällersta forngård i helgen.
Jag var med och startade den för ett antal år sedan.
Roligt att se att den lever!
 
Ha de' gott!


2 kommentarer:

  1. Så bra att få veta vart solen tagit vägen, för här verkar den ha övergivit oss för gott.
    Så musigt med ljusen i kakelugnen. På Stenstugu hade vi flera kakelugnar och jag saknar verkligen att inte kunna tända en brasa när det känns kallt och ruggigt.
    Så fina babykläder du gjort. De kommer säkert att tas emot med glädje.
    Ha en fin dag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Idag har det varit värre än vanligt, mörkt och regn hela da'n!
      Vi får inte elda i kakelugnen, uppstått en spricka sorgligt nog.
      Tack! Jag hoppas att babykläderna kommer till användning.
      Kram Inger

      Radera