torsdag 5 december 2019

Bara lort!

 
 
Jahaja, den snö, som föll, var blev den av?
På natten till tisdagen var det -8 grader och under tisdagen steg temperaturen till +3
och det regnade så nu är det bara mörkt och lortigt igen.
 
Det blev i alla fall en vit första advent och jättefint med julmarknaden i Gällersta forngård.
Jag och två tjejer startade den för snart 30 år sedan.
Man kan nästan säja att jag hälsade på hos ett av mina barn i helgen, ett skötebarn.
Marknaden lever än och mycket folk var det där.
 
Musikanterna plockade ihop sina instrument när jag skulle fota.
Per och Marita ställde upp, bandet heter Inge Vidars, spelar underbart!
 
Sonen och maken diskuterar något intressant under fikat i forngården.
Barnbarnet och sonhustrun lyssnar.

Äntligen fick vi smaka på årets glögg!
Jättegod, tyckte vi båda men den ska drickas väl kyld.
 
I tisdagskväll var jag med om något för första gången.
Jag är ersättare i Föreningen Svenska Spetsars styrelse och vi träffas oftast via telefonmöte.
Vi är spridda över hela Sverige så det är lite svårt att ta sej till Vadstena bara för en kväll.
Det var första gången jag var med.
Kopplades upp och anmälde mej, då la telefonen av!
Snabbt koppla upp mej, den här gången på mobilen.
Allt funkade men det var ett tjatter.
I januari är det dags igen.
 

Idag på eftermiddagen var syjuntan här och jag hade bakat en adventskaka.
Mycket smör och saffran i så den var god.
 
Ikväll satt jag fängslad vid tv:n, Ernst och konståkning.
Herrarna körde sitt korta program, så härligt!
 
...och det blåser och blåser, +8 grader.
 
Ha det gott! 
 


4 kommentarer:

  1. Så kul att ha varit med om att starta en marknad som fortfarande är igång.Jag gillar julprogrammen med Ernst. Han har många bra tips och idéer. Ha en skön helg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är verkligen roligt att julmarknaden lever!
      Ha det gott du också!

      Radera
  2. Det måste verkligen vara roligt att se att det du startade för 30 år sedan fortfarande är igång.
    Det blåser och blåser här också och är inte speciellt lockande att gå ut. Vi har ännu inte haft någon snö, men det kommer väl.
    Ha en fin helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är roligt att den finns kvar och ungefär samma upplägg.
      Ha en fin adventshelg!
      Kram Inger

      Radera