lördag 7 december 2019

Fem en lördag!

 
Ack ja, blev sittande vid tv:n hela kvällen
och glömde bort Elisas Fem en fredag!
 
Det var konståkning och På spåret och Skavlan och långfilm
så det blir fem en lördag.
 
Fem en fredag v. 49: Flyttfågel
 
1. Om du skulle migrera på hösten, var skulle du bo?
Jag tror jag skulle bo norrut någonstans med skog, sjö och snö utanför stugknuten.
Någon månad skulle jag nog klara mej.
Jag är en liten eremit och trivs bra i min ensamhet.
 
2. Hur länge har du bott i din nuvarande lägenhet/hus?
Jag har bott här i byn sedan 1972, alltså 47 år, i samma hus.
Maken, två barn och jag flyttade hit 30 juli och huset hade ägts av morfars kusin.
Hon var väldigt glad att en släkting flyttade till "hennes" hus.
 
3. Vad är något du skulle vilja förändra hemma?
Jag skulle vilja rusta vårt kök.
Det är lite slitet men jag älskar det med färger och planering.
Vi ändrade om när vi bott in oss i huset ett par år,
 tog bort en innervägg så vi fick ett stort kök. 
 
4. Hur många gånger i ditt liv har du flyttat?
Jag har flyttat fyra gånger.
Först från mormor och morfar ihop med mamma och pappa.
Så gifte jag mej och flyttade ihop med Kenneth i ett rum och kök.
Vi flyttade sedan till grannbyn Gällersta och därefter hit där vi bor nu.
Här hoppas jag få sluta mina dagar så småningom.
 
5. Bor du där du vill bo?
Jaa, se föregående svar.
Jag trivs väldigt bra här!
 
Blåst och regn och +8 grader.
Undra på att jag längtar norröver!
 
Ha en skön andra advent!

2 kommentarer:

  1. Kul att läsa dina svar Inger! Du är också en stannfågel ser jag. Vi får hoppas att vi slipper flytta på oss utan får bo kvar där vi trivs.
    Ha en fin andra advent du också!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, vi är verkligen riktiga stannfåglar!
      Kram Inger 💖

      Radera