lördag 14 mars 2020

Fredagen den trettonde!

Elisa är i farten med fem en fredag idag.
Jag ska försöka svara fast farten är dålig...

Fem en fredag v.11: Hamstring

1. Vad är något du alltid ser till att ha hemma?
Kaffe måste jag ha hemma.

2.Vad behöver du fylla på med i skafferiet?
Glömde fylla på med kaffe idag så det är det som fattas.

3. Har du gjort något extra inköp med anledning av Coronaviruset?
Ja, idag köpte jag en ask Alvedon.

4. Hur handlar du vanligtvis din mat?
Jag handlar i en mataffär, fysiskt, ungefär en gång i veckan.

5. Vilken vara är oersättlig om den skulle vara slut?
Kaffe!

6 kommentarer:

  1. Ha! Vi gillar kaffe både två, det är tydligt.
    Ha en fin helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo men kaffe måste man ha!
      Ha det gott du också!
      Kram Inger

      Radera
  2. Håller med om att kaffe är viktigt! Här verkar det inte vara någon hamstring, så jag tror vi ska få kaffe så det räcker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Viktigt med kaffetåren så man får upp de ljusblå på förmiddagen!
      Kram Inger

      Radera
  3. Jag gillar också kaffe, men det verkar inte som det hamstras så väldigt. Toapapper däremot är en bristvara i butikerna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kaffe måste man ha! Jag förstår inte varför man hamstrar toapapper! Det är ju inte magsjuka man varnar för!!! Men det är klart, så mycket vita bönor som de hamstrar blir detväl avfall också, hihi!
      Kram Inger

      Radera