tisdag 30 juni 2020

Frisörbesök!

Idag skulle det ske! 
Äntligen besök hos frissan. 
Jag har inte velat åka dit. 
Hon skulle ju vara nära. 
Jo men det gick bra och så fick jag hälsa på världens goaste schäfervalp!
Men han var så trött, låg och sov och kikade inte ens på mej när jag lockade på honom.
Matte visslade till och då kom han...släntrande som bara en valp kan.

Före, usch så bister jag ser ut!

Efter, ser lika bister ut!
Kanske för luggen är åt andra hållet, haha.

Men idag på eftermiddagen såg jag nog inte så allvarlig ut.
En kompis ringde och hon har flyttat från villa till ett plusboende.
Nu måste jag ringa dej så jag får skratta lite, sa hon.
Hon är inte så överens med  tanterna där.
De har gängbildning och allt ska vara som det alltid varit.
Så kommer min kompis och ställer allt på ända.
Å, när hon berättade, vi skrattade så vi tjöt i telefonen.
Vänta, sa hon, jag måste torka tårarna.
Du har gjort min dag, sa hon.
Jag ler när jag skriver nu.

Jag har läst ut den här boken, en deckare av Carin Gerhardsen.
Lite psykdeckare, otäck men jag räknade ut vem, som var den skyldige.

Idag missade jag Sommar eftersom vi var hos frissan.
Jag får ta igen det senare.

Sol, molnigt, mulet, regn och ca 20 grader på dagen.
Nu är det bara 14 grader.
Kram och ha en fortsatt fin vecka! 

2 kommentarer:

  1. Så fin du blev Inger! Nog är det bra härligt när man får klippa sig.
    Jag har läst rätt mycket av Carin Gerhardsen, men inte den här boken. Jag tycker att hon skriver bra.
    Ha en fin onsdag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Så himla skönt att bli av med det långa håret.
      Jag hade inte läst något av henne men tycker också att hon skriver bra.
      Kram

      Radera