måndag 2 november 2020

Åskan går i alla fall inte!

 Tittade i dagboken vad jag skrev för några år sedan.

För sex år sedan var det lika varmt som idag, 15,5 grader, men då åskade det. Tack och lov så håller den tyst idag! Å andra sidan tycker jag att det inte har varit så mycket åska i år, lika skönt det.

Missade femman i fredags, tar den nu istället!

Fem en fredag v. 44: Aldrig säger aldrig

1. Nämn ett band/artist du gillar men aldrig har sett live!

Jag älskar bandet Queen men har aldrig sett det live och kommer ju aldrig att få se det heller!

2. Vad är en maträtt du aldrig testat?

Jag har aldrig testat att äta grisfötter i gelé. Morfar åt med förtjusning sina "grisatassar" och det var han ganska ensam om att äta. De skulle ätas på julafton. Jag var fascinerad av hur han tuggade i sej fötterna och lämpade ut benen i ena mungipan!

3. Vilket land tror du att du aldrig kommer att besöka?

Det är flera länder, som jag aldrig kommer att besöka. Inga länder öster om Finland kommer att få något besök av mej!

4. Vilken aktivitet tror du att du aldrig kommer testa?

Jag kommer ALDRIG att testa bungyjump!

5. Vad är något du gjort men innan trodde du aldrig skulle göra?

Jag trodde aldrig att jag skulle gå till tidningen och berätta hur dåligt äldreomsorgen sköts från ledningen i vår kommun!

Det var det hela! Ha en fin första vecka i november!

4 kommentarer:

  1. Vet du när jag började på läroverket i Visby var jag inackorderad där första året och när jag ville ha något riktigt gott gick jag till Hötzell slakteributik och köpte inkokta grisfötter. Kan du tro det - jag var 14 år och om jag var sugen på något riktigt gott gick jag på Mjölkbaren och köpte mig en tallrik chokladsoppa.
    Det var tider det!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. 🤣🤣🤣 14 år och äter grisfötter, det var unikt! ...och sedan chokladsoppa, jag säjer då det!
      Kramar Inger ❤

      Radera
  2. Grisfötter har jag aldrig smakat. Tycker det räcker att titta på dem. Min svärson och mitt barnbarn äter det gärna till ärtsoppa, men jag hoppar så gärna över. Kram

    SvaraRadera