måndag 2 november 2020

Irriterande!

Efter att jag tog mamma  till en läkare så tyckte jag att vissa problem släppte. Nu är hon på banan igen, stickar och broderar.

Irriterande, stickat klart ett par sockor och så är de olika, förbaskat, men de värmer säkert ändå! 

Jag har läst väldigt mycket i sommar och höst, en del bra och en del mindre bra böcker enligt min åsikt. Bomullsängeln av Susanna Alakoski tyckte jag var bra. Hon skriver om hur människor hade det i Finland under finska vinterkriget. Det var fattigt, eländigt och kallt. Mycket läsvärd. 

Kenneth har fyllt 75 år i höst och det blev inget större firande p.g.a. corona. Men överraskningarna strömmade in. Dotter och son med familjer kom naturligtvis. På eftermiddagen kom vår kompis från Vadstena (han tillhör ju familjen!) och så kom ett par, som vi inte räknat med, kul.
På kvällen tillsammans med våra barn, kom två av Kenneths brorsbarn med familj, så himla roligt!

Feelgood bok, lättläst och det måste man ha ibland!
Släckte klockan tre härom natten för jag var bara tvungen att veta hur det gick.
Jamen, läs sista sidan, sa maken.

Köpte den här boken åt Kenneth. Han har jobbat i Närkes Kvarntorp och trodde han skulle bli glad.
Han ögnade igenom den och var lite härsken, så mycket fel, både i text och under bilder.
Så ska det inte vara om det så småningom kommer forskare och läser om Kvarntorpshögen och skifferbrotten. Arg blir man! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar