fredag 20 november 2020

Fem en fredag!

 

Elisamatilda vill att vi ska leka Tittut denna fredag.

Jag får försöka!

Fem en fredag v. 47: Tittut

1. Vilken var din senaste oväntade utgift?

Man kan säja att avloppsledningen sket sej! Det rann dåligt så vi ringde efter spolbilen och killen tyckte att det var något i vägen i röret. Jovisst! Rören hade gått isär, resten kan du tänka...blä! Det blev att kontakta rörfirma, som kom med grävare och diverse. Det blev verkligen en dyr oväntad utgift!

2. Vad är en trevlig överraskning?

En trevlig överraskning är när maken kommer hem med något gott till eftermiddagsfikan!

3. Vad är något du inte kan hitta?

Jag har letat som en galning efter ett knyppelmönster, som jag vet att jag har för jag har knypplat figuren på det!

4. Vad gömmer du dig från?

Det skulle väl vara att träna mer. Jag älskar att gå ut och gå men det vill inte mina dåliga knän. Nej, jag ska cykla och jag hatar att cykla!!!

5. Vad gör du vid oväntade besök?

Det beror på om det är ett trevligt oväntat besök. Då åker kaffet på och något tilltugg fram. Är det oväntade besöket sisådär så pratar jag väl en stund, kanske inte släpper in vederbörande heller. Det är nog inte så snällt men, men...

Idag har solen varit med hela dagen men isande har vindarna varit så maken har fått elda hårt.

Jag tände värmeljus och satte mej vid datorn med kaffe och stickning och tittade på konståkning från Moskva. Det var nästan bara ryssar, som åkte men de är ju bästa konståkningsnationen. Från 11.30 till 19.00 var jag som uppslukad av isåkarna, nja, fixade fika och mat emellanåt! Imorgon är det dags igen. Jag får nog sockorna färdiga!

Ha en skön helg!



6 kommentarer:

  1. Kul att läsa dina svar Inger. Reparationen av den pajade avloppsledningen var väl en väldigt onödig utgift, men så är det att vara husägare. Alltid är det nånting på gång!
    Ha en skön helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte kul men ett nödvändigt ont...man måste ju besöka "huset" med hjärta på dörren ibland 😉
      Kram

      Radera
  2. Det lät inte kul med den rörhistorien. Sådant kommer alltid oväntat och olägligt. Mönster tycker jag har en förmåga att gömma sig, och jag anser ändå att jag är ordningssam och sätter in dem i rätt pärm. Helt obegripligt! Ha en fin söndag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är också ordentlig, i alla fall med mina knyppelmönster men har kanske lånat ut det!
      Kram

      Radera
  3. Ibland tror jag att det är någon som smyger in och gömmer saker hos mig. Det kanske är så hos dig också! Vad skönt det låter att bara sitta där och ta det luuuuungt! Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hos oss säjer vi att "mögtockarna" snor grejer 😉
      Tror det var ett barnprogram, som mögtockarna förekom.
      Ha det bäst!

      Radera