tisdag 12 juli 2022

En ny rabatt!

 Igår äntligen åkte jag och köpte jord så jag kunde plantera mina fina födelsedagsblommor.

Kenneth grävde en fin rabatt och jag planterade.

Jag fick en vacker buskros, hortensia och en rosenspirea. det blev fint på gaveln till Lilla Stugan.

Löjtnantshjärta eller Kristi blodsdroppe och till Kenneths lättnad så skulle den inte grävas ned...


En vacker hibiskus fick jag också.


På kvällen åkte vi till traktorföreningens sommarkafé. Där blev jag uppvaktad med en bägarranka. Hade trott att jag kunde smyga dit utan uppmärksamhet men där blev det tji!

Idag har vi uppvaktat en gammal god vän på hennes födelsedag, bara 74!

Så blev det storförlust ikväll för vårt speedwaylag, Indianerna, tråkigt men väntat.


En bild på oss vid mammas kista när vi bär henne (hittade inte bilden förut).
`



1 kommentar:

  1. Så fint det blir med blommorna i den nya rabatten. Dem kommer du säkert att få glädje av länge.
    Ha det gott!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera