fredag 5 augusti 2022

En liten tripp!

 Onsdag och torsdag körde vi en sväng med husbilen.
Tjejerna i Fagersta satt i hembygdsgården i Västanfors och visade knyppling. 
Jag har varit och hälsat på dem några år så det var klart att jag skulle åka i år också.

Marianne är den som bestämmer, skojar, men hon står och pratar med några av tjejerna.
Det är så kul att hälsa på dem, mycket skratt och prat blir det. Måste ta med mej dynan nästa år!

Vi stod vid Västanfors båtklubb. De har 11 ställplatser där och det är inom lås och bom, skönt. Det regnade hela vägen från Örebro till Fagersta och hela dagen strilade det. Regnet upphörde på kvällen. Tyst och lugnt var det på ställplatsen.

På torsdagen fortsatte vi till Västerfärnebo och hälsade på hos Iréne och Bengt Carlbinder. Han gör modeller av bl.a. lantbruksmaskiner- och redskap. Han är lite till åren så nu är han för det mesta inne vid köksbordet och tillverkar diverse grejer av kaviartuber. Här har han gjort en bandtraktor som schaktar sten.

Den här trötte mannen har kommit hem från jobbet med sin stora datorväska. Skulpturen är gjord i papp men Bengt ska tillverka den i plåt så småningom.
Iréne håller också på med hantverk, virkar filtar och syr lapptäcken, det ena vackrare än det andra. En väldigt kreativ familj, kan man säja. Det är så roligt att hälsa på hos dem, mycket prat och skratt där också så nu får jag hålla mej allvarlig ett tag...

Igår kväll började det blåsa något så hemskt. Jag hade takluckan lite öppen på husbilen. Skyndade mej ut för att stänga den men precis när jag skulle ta tag i den blåste den upp fast den satt fast i ett hack. Det skedde inget, jag fick den stängd men vilka krafter det är i blåsten. Sedan vräkte regnet ner och åskan dundrade. Det lyste bra länge i natt om blixtarna. 24 millimeter vatten kom det.

Idag tycker Doppe-katt att det är skönt vi är hemma för oj vad kelig han har varit!

Kram Inger. 





 


2 kommentarer:

  1. Vilken trevlig utflykt ni gjort! Det var ju tur att takluckan inte slets av i blåsten. Syster min i Örebro berättade att det varit ett hemskt väder där också med stormvindar, åska och hagel. Det är oroligt i atmosfären just nu verkar det som.
    Ha en fin helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi bor bara en och en halv mil från Örebro, sydöst så det var alldeles vitt av regn över stan. Det var et rysligt regnoväder. Det blåser ganska kraftigt idag men solen var framme så jag lyssnade på dagens sommarpratare i hammocken. Ganska okej prat och musik.
      Kram Inger

      Radera