måndag 1 augusti 2022

Vaccinerad igen!

 Doppe-katt ville inte gå ut idag, regn. 
Han tittade uppfordrande på mej precis som att jag beställt regnet.
Nej, han gick en trappa upp och la sej och sov.


                                              Doppe ligger och vilar på min strykbräda.  

 

Idag var det dags igen. Den här gången blev det vaccinering mot TBE. Inte för att jag är så mycket i skogen men de små odjuren finns i gräsmattan också. Jag plockade bort en fästing på kissen i veckan.

På eftermiddagen kom faktiskt solen fram och vi passade på att titta in hos goda vänner i Kumla. Vi fikade och pratade i timmar. De tyckte det var kul att vi bara kom inom så. Det gjorde vi mycket förr, tog kanske med en påse bullar och hälsade på. Jag saknar det spontana idag! 

2 kommentarer:

  1. Jag förstår att kissen föredrog att ligga inomhus och trycka.
    Jag har också vaccinert mig mot TBE, men ska nog ha ännu en spruta. Jag får ta och kolla när det är dags. Tack för påminnelsen!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var första sprutan. Jag som är så gammal får nr 2 om bara en månad. Såå trött idag, skyller på vaccinet!
      Kram Inger

      Radera