söndag 25 september 2022

Födelsedag och bröllopsdag!

 24 september, makens födelsedag och vår bröllopsdag.

Flaggan hissad.

Kenneths älsklingstårta.
Vi hämtade tårtorna i Kumla och när vi kom hem stod det en bil på gården. Det var vännerna från Myresjö. Smörgåstårta och dryck innan de for vidare på 80-årskalas.
Jag förberedde mat till kvällen innan våra kompisar, Iréne och Leif, kom på fika.
Vid halv sex var chili con carne och vitlöksbröd klara när barnen med respektive och barnbarn kom.
Sedan blev det kaffe och tilltugg. En fin födelsedag, tyckte maken.

Idag är jag lite trött och tar det lugnt men höll på att ramla ur soffan när det blixtrade och small på samma gång. Ett par smällar till men inget regn så var det över.

Förra söndagen var det visning på mitt föräldrahem och på väg dit för att låsa upp så gick de här tranorna på vägen. Åkrarna på sidan av vägen var fulla med tranor.

Nu ska jag snart värma chilin som blev över sedan gårdagen. Ska inte äta den så varm som igår, brände upp hela gommen så skinnet lossnade. Det känns jättelite skönt idag!


2 kommentarer:

  1. Ett försenat Grattis till maken på födelsedagen och till er båda två på bröllopsdagen!
    Tranor såg jag på åkrarna utanför Stenstugu ibland, men nu är det länge sedan.
    Äter du så het chili så att skinnet lossnar? Det låter inte trevligt alls.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket!
      Vi har en våtmark bara några kilometer från oss så vi har mycket tranor vår och höst, tycker det är mysigt med dem.
      Det var inte smaken som var het utan den var så varm och jag tänkte inte på det. Det gör fortfarande väldigt ont, kan inte borsta tänderna på insidan, inte bra!
      Kram Inger

      Radera