måndag 26 september 2022

Optikerbesök!

 

Idag blev det ett besök i den stora staden Örebro.
Jag hade tid hos optikern för synundersökning. 
Det gick bra, ingen större förändring på synen sedan sist men jag har gråstarr på båda ögonen.
Det har konstaterats tidigare men mitt högra öga mår dåligt av starren.
En grå hinna ligger där och hur mycket jag än putsar glasögonen så blir det inte bättre.
Det är väldigt jobbigt när jag ska läsa eller hantverka, för att inte tala om att köra bil i skymningen eller på kvällen.
Så blir jag så trött i ögonen framåt kvällen också.
Ja, du är på gränsen, sa optikern, men jag skickar en remiss till USÖ så får vi se hur de bedömer det hela.
Skönt att det händer något, tycker jag!

Ikväll var jag på knyppling men vi blev bara två så vi åkte hem efter en halvtimme.
Jag skyndade mej hem innan det blev mörkt!


2 kommentarer:

  1. Då hoppas jag att du får en tid för operation, för alla jag känner som gjort starroperationer är så väldigt nöjda och belåtna.
    Lycka till!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hoppas jag också för det är inte kul, detta!
      Tack och kram "tebaks"! Inger

      Radera