torsdag 15 september 2022

Sedan sist!

 

Goglass i Hjortkvarn stängde för säsongen 4 september så vi passade på att fylla både magarna och frysen med deras goda glass.

Satte upp en spets i tunt lingarn, 160/2, och började knyppla. Margaretha heter den och knypplas i s.k. tyllknyppling.

Här sitter Margareta vid Gällersta forngård med sin knyppling. Vi visade hantverket på deras hembygdsdag den 4 september.

Fina gammelbilar fanns också på plats vid forngården.

Smederna höll ässjan varm.

...och spelmännen kvintilerade.

Den 9 september var vi med husbilen en tur till Björkvik och på hemvägen passerade vi Brevens bruk. Där satt de här gubbarna med varsin pilsner.

Tårtan, som stod en bit bort, var nog svårsmält!

Brorsans barnbarn döptes den 10 september och jag vet inte om han inte tyckte om prästen eller sitt dopnamn.

Jamen, Lucas är väl ett fint namn!

Jag röstade naturligtvis på söndagen 11 september och på rätt parti också.

Till valvakan hade jag gjort en västerbottenostpaj. Den var god med ett glas vin till. Tyvärr orkade jag inte längre än till ca 22, däckad av förkylning eller corona.
Höll mej lugn ett par dagar så nu mår jag bättre. Tur det för imorgon ska vi ställa iordning för veterantraktorplöjning på lördag.

Ha det gott och kramelikram!


2 kommentarer:

  1. Så mycket trevligt det har hänt sedan sist. Allt från glassfest till barndop och valvaka.
    Ha en fin helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland bär det sej till och ibland händer inget!
      Kram Inger

      Radera