torsdag 3 oktober 2024

Många kassar blev det!

 Under pandemin tog vi oss för att handla livsmedel online. Det fanns ingen livsmedelsaffär i närheten så vi fick köra minst 1,5 mil för att handla. Vi tyckte det fungerade bra att göra våra inköp så och det har vi fortsatt med. Jag tycker det är så trist att gå i affärer, vilka som! Beställer någon eller några dagar innan vi hämtar. Allt har varit till belåtenhet hittills så vi fortsätter.

Aldrig har det blivit så många kassar som det blev förra veckan, åtta stycken. Fast i en var det  två frysta varor och i en annan hade de lagt en stor toapappers bal, onödigt att lägga den i en kasse men, men... Affären tar ingen avgift för att de packar och kassarna kostar inget de heller, inbakade i priset kanske.

I söndags uppvaktade barnen med familjer Kenneth och då serverade jag mat. Barnbarnet ville ha kalops så det kokade jag. Sedan blev det naturligtvis fika med bullar, kakor och en äppletosca med grädde till. Hissade flaggan för Mikael också eftersom sonen heter så.

Till lunch en dag i veckan stekte jag blodpudding och bacon med lingon till och ett glas mjölk, så gott.

Vi har lite tomt i vävstolarna så jag varpade till en ripslöpare.

När jag ändå höll på så varpade jag en till ripsväv. Jag tittade på följesedeln till garnerna och såg att jag köpte dem 2006. Det kan vara på tiden att de blir löpare än att de ligger i en låda!

Medan jag stod och vevade med varpan slängde jag ett öga genom fönstret och fick se en älgko med kalv stå i solskenet och beta. Syns inte så bra men kon tittar rakt på mej. Ståtliga djur är det. Efter en stund sprang de in i skogen.





 



 


2 kommentarer:

  1. Vilken bra service ni har och så många kassar det blev. Här får man minsann inga kassar gratis, men jag lurar dem och har med egen korg och egna kassar också.
    Så trevligt med ett årsdagskalas och grattis till Kenneth i efterskott.
    Nu är det ett tag sedan jag åt blodpudding, men det är ju gott och jag gör som du, serverar den med bacon och lingonsylt.
    Lycka till med vävningen!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tar också med kassar när jag fysiskt handlar.
      Det är gott när barn och barnbarn kommer och man får samla familjen!
      Kram

      Radera