tisdag 24 september 2024

Fölse-och bryllupsda!

 

Flaggan hissad för farkär som fyller år idag.
...och vi firar 58 gifta år tillsammans.

Kenneth 79 år idag. Han firades med många telefonsamtal, grattis via FB och besök av goda vännen Iréne med särbo Leif, min kusin Britt-Marie med make Mikael, så roligt.
Barnen med familjer kommer på söndag på lite mat och fika.

I veckan var jag ute och ansade syrenhäcken vid vävstugan.
Nu kan man se ut från vävstugan och solen kan titta in.

Åt andra hållet från väven ser man ett stort gult hus. Det är Torsta skolhus där jag gick mina första tre år. Nu är det omgjort till bostadshus. Kenneth gick i skolan där också.
När jag cyklade förbi huset vi bor i nu på väg till skolan så tyckte jag att det var så fint, såg ut som en sockerbit på kullen. Aldrig kunde jag tro att jag skulle få bo där. Nu har vi bott här 52 år och tänker inte flytta härifrån. Vi trivs jättebra.

Imorgon vilar jag nog med knyppeldynan!









2 kommentarer:

  1. Grattis i efterskott till både bröllopsdagen och födelsedagen.
    Det är inte dåligt att ha fått vara gifta i så många år. Åke och jag hann med 51 år och det är jag tacksam för.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi är vara glada för varje år vi får tillsammans.
      Kram

      Radera