fredag 26 oktober 2018

Mors bak!

 
Jag har bakat lite idag också.
Förrådet var slut, både bullar och matbröd har gått åt.
Finbullar och fulbullar blev det.
Finbullar = kalljästa.
Fulbullar = kanelbullar.
Fulbullarna är godare än finbullarna, tycker Ebba och hennes farfar!
 
Ikväll har jag rejält ont i min utslitna tumme och i handleden,
som jag bröt för ett antal år sedan.
Men i morgon är de okej igen.
 
Tog ett tag med snabeldraken efter bullbaket, behövligt.
 
När jag vaknade var det vitt på gräset, minusgrader i natt.
Förstod det för månen stod så rund och fin på himlen.
"Hola hiner å månen åsko mä", sa jag när jag knappt kunde prata.
Jo, så är det nog och månskenet gör ju större nytta för på dagen är det ljust ändå...
...eller...?
Idag har det verkligen varit ljust för solen har bara flödat från himlen,
ännu en underbar höstdag! 
 
Kram och ha en skön helg!


2 kommentarer:

  1. Grattis till finvädret!
    Här är det blåst och regn och rusk som gäller.
    Ha en fin helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Inge ruskväder idag heller, blåser från Sibirien men lite sol.
      Kram Inger

      Radera