tisdag 30 oktober 2018

Ovälkommet besök!

 
 
Jahaja, så var det dags igen!
På sommaren är det mördarsniglar och fästingar,
på vintern råttor och möss.
 

Råttorna hade brutit sej in under diskbänken i vävstugan.
Tur att de åtminstone höll sej där och inte kom ut i vävstugan! 

Det syns att de gnagt på botten i skåpet.
Jag hade täppt till hålet ordentligt runt avloppet
och då har de små odjuren tuggat hål i golvet på skåpet istället.
Va arg jag blir!
Äckligt!
 
Nu är det rent och jag har täppt till hålet igen.


2 kommentarer:

  1. Det är ett elände med råttor och möss. Du får skaffa katt!
    Ha en trevlig Halloween!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch och fy för den sortens djur!
      Grannarna har katter så jag tycker att de kan jobba lite, jag är tyvärr allergisk.
      Kram Inger

      Radera