söndag 28 oktober 2018

Renfönstren!


Bestämde igår att jag måste börja höststäda och tvätta fönster.
Jag har gått och fnulat på om jag ska ringa en tjej och be henne tvätta fönstren.
Men sedan beslutade jag att jag fixar själv,
får ta ett om dagen,
mer orkar inte min onda axel och handled av.
 
De blev inte tvättade i våras så solstrålarna kommer inte igenom!
 
Jag började i vardagsrummet med att diska prydnadsgrejer
och tvätta målning m.m.
 
Så fönsterputs.
 
Nya gardiner skulle upp, de gamla hade suttit säkert tio år.
Mamma har broderat och tyckte att de kan vara uppe året runt.
 
Var hade då gardinerna, som jag skulle sätta upp, blivit av?
Oj, vad jag letade!
Till slut hittade jag gardinkappan.
Den låg inuti en annan gardin. 
 
Nu är det fejat och fint i vardagsrummet i alla fall, skönt!
 
Tittat på konståkning i kväll, Majorov blev tia.
 
Inget regn och ingen snö men blåst och kallt, ca 6 grader.
 
Hallå, äntligen ska vi ställa om klockan till normalt!
Så gött!
Nu blir jag människa igen!!!

2 kommentarer:

  1. Grattis till det rena fina vardagsrummet!
    Det har jag ännu kvar att fixa till.
    Ha en skön söndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Skönt att komma igång med höststädningen.
      Kram Inger

      Radera