fredag 12 oktober 2018

Gravvård!


Mamma undrade om jag köpt ljung till gravarna än.
 
Neej, det hade jag inte gjort men idag hände det!
 
Lillebror och pappa finns här.

Farfar och farmor vilar här.
Mamma blev så glad att jag handlat så hon följde med och planterade.

Kenneths farmor och farfar...

...och hans mormor och morfar.
Vi ser till deras gravar.
 
Något, som gör mej arg är att vaktmästarna inte klipper runt gravarna.
Det är beslutat att de lämnar en remsa på 20 cm runt graven, oklippt!
Jag glömmer alltid saxen så jag får rycka bort gräset.
Man ska betala 200 kr, tror jag att summan är, för att få klippt.
Betalar inte, tycker att det ska ingå i skötseln av kyrkogården!  

Här vilar min mormor och morfar.
Mina kusiner har hand om skötseln.

Måste bara visa vilken vacker urnlund vi har på vår, Ekeby, kyrkogård.
Till höger flyter en liten bäck med en bro över, en gammal bro,
som flyttades hit när den revs för att ge utrymme åt en ny.
 
Kram och ha en skön helg!
 

2 kommentarer:

  1. Jag har en familjegrav i Klinte där mina föräldrar och pappas släkt ligger och så har jag gravar i Fröjel också. Där är Åke oh hans släkt begravd och där ska jag också ligga när den dagen kommer.
    Ljung har jag planterat på båda kyrkogårdarna.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så fint det blir när man fixar på gravarna inför hösten.
      Sedan blir det granris och ljuslykta till alla helgons dag!
      Kram Inger

      Radera