fredag 9 mars 2012

Snart slut

Idag har jag varit till Hallsberg och undervisat i knyppling. Det går undan för tjejerna, fjärde sammankomsten och de började på fjärde övningsspetsen! Roligt med så vetgiriga och duktiga deltagare.
Inte kul inatt med snö, lite halt var det på min tidningsrunda men idag var det ju bart igen. Jag vill ha VÅR! Just nu blåser det väldigt, flagglinan smäller mot stången.
När jag kom hem från knypplingen åkte maken och jag till Odensbacken och handlade livs. Blev sugen på kyckling så det blev färdiggrillade kycklingklubbor och potatissallad, gott.
Igår skulle vi ha kamratcirkel i min vävstuga men det stod vinterkräksjuka på agendan så det blev ingen cirkel. Tack för det, kan man säja, den sjukan vill jag inte ha!
Inatt jobbar jag sista natten! Lite konstigt känns det men skönt ska det bli!
Kan lägga upp en bild på lilla barnbarnet när hon var med och jobbade förra lördagen. Hon var jätteduktig och stod i mitten och gav mej tidningar hela tiden. Så blev hon lite trött; "Nu måste jag vila lungorna lite", sa hon och satte sej tillrätta i baksätet och åt medhavd matsäck. Sedan vippa hon omkull och somnade och då passade farmor på att ta kort! Kameran strejkade nästan hela tiden så det blev inte mer än det kortet.
Blev lite inspirerad idag så jag ska nog knyppla ikväll, finns inte mycket att titta på på TV.
Ha en bra fredagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar