tisdag 6 mars 2012

Soptunnerace

I fredags var det sista soptunneracet på jobbet. Alltså; hämtning av sopor sker varannan fredag där jag kör tidningar. Då ställer husägaren ut tunnan på trottoarkanten så jag måste köra ner från trottoaren och runt tunneländet och upp igen. Har jag då riktig tur kan jag nå postlådan från bilfönstret annars lägger jag tidningen på locket till tunnan eller så "råkar" jag köra omkull den...
Så här ser det alltså ut, så himla skönt! Jobbet som sådant är helt ok men sovtiderna... Jag går i ett ständigt töcken med ont i huvudet nästan varje dag och håglös är jag, inte roligt!
Fast lilla barnbarnet sa "farmor du slutar ju inte jobba, du kommer att ha två jobb kvar". "Jaha" sa jag, "vadå för jobb?" "Jo, du ska ta hand om farfar och mej!" Så sant!!! Sex år snart och så klok!
Nu ska jag sova en stund och i eftermiddag har jag vävcirkel.
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar