torsdag 1 mars 2012

Ufo eller...

Jag skulle göra rotfruktsgryta, hade jag tänkt, och visste att jag hade en kålrot i skafferiet. Den låg i en plastpåse i hinken där potatisen förvaras. Så jag lyfte upp påsen och undrade vad som hänt, hade kålroten ynglat av sej eller...
...nej potatisen hade skjutit ålar och tagit sej in i påsen! Vilken växtkraft! Inte undra på att maskrosorna växer genom asfalten!
Annars har inte så mycket hänt här på närkeslätten. Jobbar ff men är mer död än levande på dagarna, ont i huvudet och ögonen vet jag knappt var de är. Men, men, det blir snart bättre!
Idag ska jag åka över till modern, hon fyller år idag. Hon ska ha kalaset på söndag men jag är ju ledig så jag hälsar på en stund idag också.
Underbart väder har vi, solen skiner och det är +11 i solen. Skönt! Längtar ut med husbilen men just nu står den på verkstaden för service.
Maken är ute och kör lastbil idag så det är lite lugnt.
Sotaren har nyss lämnat gården. Han fick en bättre resa idag än när han var här sist. Då var det nästan full storm. Nu har jag tänt pannan så det blir varmt för än orkar inte solen värma huset. 
Sjusoverskan out in the sun!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar