torsdag 26 september 2013

Ingen ärtsoppa idag!

Maken och jag har sedan länge bokat biljetter till en föreläsning idag på eftermiddagen.
Inte vilken föreläsning som helst, utan Nisse Simonsson skulle tala!
Han talade om Motion, sömn och hälsa.
I tre timmar pratade han, med en liten paus på femton minuter.
Vi hade inte ett dugg tråkigt!
Helt underbar föreläsare!
Får Du en chans, gå och lyssna!
 
...och maken fick ingen ärtsoppa idag, nehej, det blev Omega3-sill...
Nisse hade varit nöjd! 
 
Annars har höstkylan kommit med frost på natten men hög och klar luft på dagen.
Ljuvliga färger på träden och inga mördarsniglar!
Kram!
 
 


2 kommentarer:

  1. Jag lyssnade på filmklippet. Det verkar ha varit en föreläsare helt i min smak. Undrar om han kommer nånstans i närheten där jag bor. Det måste jag kolla upp. Tack för tipset!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han är bara helt underbar att lyssna på och det han berättar om är ju verkligen något att ta till sej!
      Absolut, kolla upp det! Annars kan Du väl påverka så han kommer. Han bor i Östersund, tror jag, kommer ursprungligen från Strömsund.
      Kram Inger

      Radera