lördag 21 september 2013

Mycke är'e!

Idag skulle jag vilja dela mej eller klona mej, kanske det heter!
Mycket hände i bygden denna lördag.
Men jag åkte på knyppelföreningens Höstmöte i Örebro.
 
Innan jag lämnade Torsta serverade jag min make en delikat lunch!
Ser inte ut som han uppskattade det...
 
Håkan Henriksson heter mannen, som föreläste om Bergsmannen.
Eftersom jag härstammar från Bergslagen så tyckte jag det kunde vara intressant att höra lite om bergsmännen.
Tjejerna i föreningen hade pratat sej varma om honom.
Kanske mina förväntningar blev för stora för det var platt fall, tyckte jag.
Pratade mest om släktforskning och att vi ska vara glada för att vi fått betala skatt.
I skattelängderna hittar man därför mycket väsentligt när man forskar.
Ack ja!
 
Ganska bra uppslutning var det i alla fall.

Vår ordförande, Maria, förrättar lottdragning.
Jag vann ingenting...
 
Hemmavid ordnade föreningarna Ekeby-dagen, en hemvändardag, med aktiviteter för stora och små.
 
Jag kom lagom ut till Ekeby för att närvara vid en musikstund i kyrkan.
Altaret och altartavlan.

Peter Hayward och Jan Fransson skulle spela men Peter blev ensam för Jan hade varit dålig och orkade inte med att spela.
Alltså, jag säjer bara det, ser Du att Peter ska spela någonstans, åk eller gå dit!!!
Han är helt fenomenal, underbar spelman!
Man bara njuter, hela tiden, och dessemellan också!

Detta är vår fina kyrka, Ekeby, nästan i sommarskrud, för vi har haft och har fortfarande ett underbart härligt väder!
 
Så hem och fixa lite mat sedan soffhörnet med stickning och speedway.
Otäck krasch i andra heatet med Tomas Gollob förd i ambulans till sjukhus.
Tai Woffinden bröt visst nyckelbenet i kraschen men körde ändå.
De är sega, speedwayförarna!
 
Glömde säja att jag löste Melodikrysset på förmiddagen! 
 
 
 


2 kommentarer:

  1. Jag fick faktiskt en vinst idag, en ask med nektariner!

    Försökte lösa melodikrysset medan jag lagade lunch till svägerskan, men det gick inget vidare. Det blev svårt med koncentrationen.

    Ha en fin söndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltid någe, sa fan när han fick se Åmål!
      Nektariner är ju så goda!
      Man måste nog koncentrera sej på krysset eller på matlagningen.
      Tack detsamma!
      Kram Inger

      Radera