söndag 15 september 2013

Plöjboys har invaderat Valsta!

Plöjning i Valsta, Odensbacken, eller gubbdagis kanske man kan säja!
Men gubbarna ska väl ha nå't roligt de också!
Plöjboy nr 1 är Stig från Gällersta.
Han var den förste jag höll på att bli överkörd av!
Skämt åsido, inte alls överkörd, kanske bortgjord...
 
Nr 2 är Lars från St. Mellösa.
Hans mungipor går i stil med gallret fram men sådan är han inte!
Han är en ganska glad fyr!

Nr 3 är ju Gunnar från Konungsund också en glad skit!

Nr 4 heter Göthe och han kör en T 43:a.
Tur att det fanns en så'n traktor med när nu inte maken hade sin T 43:a med.

Plöjboy hela dagen heter Kenneth och är min lagvigde.
Han kunde inte hålla sej när han fick erbjudande om att köra ett par drag!

Detta ekipage tar i alla fall priset!
Så gulliga!

Jag tyckte de kunde bygga en plog till och vara med och plöja nästa år.
Ja, varför inte, sa pappan.
Vi får åka hem och börja bygga!

Nr 5 var en jeep med tillhörande plöjboy, lite annorlunda plöjare.

IH lastar på IH.
(IH=International Harvester)

Geschwindt går det för denne plöjboy att lasta sitt ekipage!
 
Underbart väder hade vi men lite dimma till att börja med.
Varken maken eller kompisen från Vadstena plöjde i år utan gick runt och pratade och tittade på allt och alla.
Ganska skönt, tyckte de.
Förut har de ju inte hunnit att prata med de andra gubbsen.
Lite avslaget kan jag tycka att det var.
Inte så många som plöjde och inte så många försäljare och framför allt, inte så mycket folk.
Det var lite dåligt annonserat så då vet ju inte folk av att evenemanget är på G.
 

Jag är lite kattvakt i helgen.
Misse klagade när jag kom.
Han sa att han fått vara ensam ALLDELES för länge!
Jag blev kramad och tvättad och lekt med och han ville aldrig ge sej.
När jag sedan åkte satt han på bordet och tittade efter mej.
Det var nästan så jag höll på att vända och ta med honom hem!
Så tokig man kan bli...
 


6 kommentarer:

  1. Vilken fyndig titel till en härlig dag!! Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en härlig dag och på kvällen satt vi ute länge och gottade oss i höstvärmen!
      Kram Inger

      Radera
  2. Visst ska gubbsen ha något att roa sig med de också. Här brukar vara plöjningstävlingar, men Åke vara aldrig med på det, trots att han var jätteduktig.
    Vilken jättefin Misse!!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det här är bästa dagen på året, tycker gubbsen! Det är dem väl unnat!
      Jag ska vara kattvakt om 14 dagar. Då blir det mycket missegos!
      Kram Inger

      Radera
  3. Plöjboys var bra! Jag tycker också att barnekipaget var toppen. Vi har plöjningstävlingar här med i närheten och de brukar vara välbesökta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst var barnekipaget underbart! Han körde runt på sin syster hela eftermiddagen.
      Det här var ingen tävling utan bara plöjning i största allmänhet, härligt!
      Kram Inger

      Radera