söndag 4 oktober 2015

Fin höst med kalas, garn och böcker!

 
Så är det höst igen.
Jag tycker tiden går så fort, nyss var det ju sommar!
En helt okay sommar för min del.
För de som älskar sol och värme har det inte varit något vidare bra väder
men för mej var det bra.
Gräset har i alla fall växt!
 
Vi var en sväng till Skåne i juli-augusti på Skördefestival där maken och jag jobbar.
Just den söndagen var det väldigt bra väder för ett besök på gården.
Det var för kyligt i vattnet för att bada och lagom varmt att gå och titta på traktorer och skördemaskiner i arbete, handla lite eller bara strosa runt.
 
Det har varit en fin höst också om man bortser från 100 mm regn, som kom på några minuter.
Vi blev inte så drabbade men runtom hade det bildats insjöar.
För de som fått in allt vatten i källare är det inte någon höjdare.
En del hus går inte att rädda, de måste rivas.
Ledsamt.   
 
Under hösten har maken jobbat kvällar och nätter med att hjälpa åkaren att köra spannmål.
Jag har varit hemma och städat och bakat till makens jämna födelsedag.
 
Det är inte 70 rosor, bara 35 stycken.
Vi hade festen hemma men hade beställt mat,
 kakor och bullar bakade jag.
49-årig bröllopsdag firade vi också men det kom i skymundan.
Den festen tar vi nästa år!
 
Jag besökte Julita i somras och köpte garn.
Båvens ullspinneri var där och detta garn är så mjukt,
kunde inte hålla mej!
Modellen sitter väldigt bra på handen.
Det är en liten kil i tumgreppet, som gör att passformen är perfekt.
 
Oj, vilken bra och otäck bok.
Handlar om kommunisternas härjningar i Estland, dåtid och nutid.
En familj i en by blir utsatt.
Den har stått oläst i bokhyllan några år men inte längre.
Rekommenderar den.
 
Den här helgen har lilla barnbarnet varit här.
Vi tittade naturligtvis på GP-speedway igår kväll.
Idag hann vi bara äta frukost innan pappa kom och hämtade henne.
 
På eftermiddagen, medan jag tittade på film på tv (Rallybrudar, så rolig),
skickade jag maken att inhandla kanelbullar.
Det är kanelbullens dag idag.
Jag fick ner en, maken fyra!
Näe, inte kanelbullar för mej, tack!
 
Kram tills vi hörs!
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar