tisdag 6 oktober 2015

Vävdag

 
Tisdag, förkylningen är bättre likaså ögonen.
Fick något konstigt i ögat i fredags.
Det kändes som någon körde en nål i ögat
och sedan började det klia och svida.
Ögondroppar på apoteket och det har blivit bättre.
 
Ännu en underbart vacker höstdag idag
fast kyligt och lite blåsigt.
Bar in ved och tände pannan.
 
Jag har haft vävkurs i hantverkslokalen idag.
En av tjejerna svek oss idag.
Hon satte sej på planet och flög till Andalusien.
Skönt för henne att få koppla av lite.
 
Inger har vävt färdig kudden med ett J på.
Så läcker!
 

Jag kämpar med min matta vävd i jutegarn.
 

En av tjejerna hade lilla julafton.
 

Hon fick med sej tre mattor hem.
 

Bara knyta frans!
 

Läste ut denna bok, både otäck och rolig.
Mike Lorne Larsson är döpt efter Mike Landon och Lorne Greene
 i serien Bröderna Cartwright.
Han har suttit inne och är nu frisläppt.
Ska ta hand om sin son, som varit fosterhemsplacerad. 
Frun lämnade dem när sonen var liten.
Efter diverse förvecklingar slutar det relativt bra.
 
Maken har klippt gräs och malt sönder löv, som ramlat ner.
Jag bjöd honom på köttbullar och stuvade makaroner
och det sa han inte nej till!
 
Nu blir det Martin Timell på tv så kram tills vi hörs!
 


1 kommentar:

  1. Vilka fina vävar! Den första med J bokstaven är otrolig! Önskar jag hade kvar väven, men den finns inte här mer och jag har aldrig vävt, men min mamma gjorde det lite grand. Har kvar trasmattor och det är så fint!
    Tack för boktips!
    Agneta kram

    SvaraRadera