fredag 9 oktober 2015

Flaggan i topp!


Nog åkte flaggan upp idag för Inger och Ingrid,
lite för min bror också.
Han skulle fyllt 59 år.
Till synes är det dåligt med vind men upp skulle flaggan!
 
Kenneth och en kompis flyttade en motor och stenkross till Skyllberg.
Det är SM-plöjning där i helgen så allt skulle ställas i ordning idag.
Därför kom jag upp tidigt idag också!   
 
Jag brynte en nötstek och satte in den i ugnen på låg värme
tillsammans med en massa rotsaker + vitlök.
Det doftade så gott men under tiden den gottade till sej i ugnen
så gick jag ut i vävstugan och vävde lite på min matta.
 
Fick för mej att baka något till eftermiddagsfikat.
Äpplen, socker och kanel på kavlad deg...

...ja, det ser inte mycket ut för världen...

...men gott var det!
Den ena hade jag citronsaft på istället för kanel.
 
Så kom det ett gäng gubbar hit som ville ha kaffe.
Kände på mej att fikabrödet skulle komma väl till pass!
 
En gråmulen dag har passerat och kylig var den också
men eftersom det inte blåste så var det ganska skönt ute ändå.
 
Jag har nyss sett Lukas Moodysons film "Fucking Åmål".
Har inte sett den förut men jag tyckte den var bra.
 
En annan sak, som jag tycker är bra, är att Svetlana Aleksijevitj fick nobelpriset i litteratur.
 
Kram och god natt!   
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar