fredag 3 januari 2020

2020 började inte bra!


Nej, året har börjat med en riktig förkylning.
Visserligen är den inte av den manliga sorten men ändå!
Tur var att vi inte hade bjudit någon att vaka in nya året med.
Så jag går här och hostar och snorar...
... fast jag måste hantverka lite emellanåt.

Blåser gör det av bara den och varmt är det, runt 6-7 grader.
Solen lyser som vanligt med sin frånvaro.

Idag har jag fixat skinka nummer två!
Så gott med skinkmacka!

Nu var det det här med  elisamatildas kluriga frågor igen.
Jag ska försöka svara så gott jag kan.

Fem en fredag v.1: Framåtblick

1. Vad är dina planer för 2020?
Jag har väl inga direkta planer, kanske rusta köket och få till en trevlig uteplats.

2. Vad kommer du fokusera främst på under året?
Jag har tackat ja till ett nytt styrelseuppdrag, som jag nog måste fokusera på.

3. Vad ser du fram emot under 2020?
Jag ser fram emot att åka med husbilen, eventuellt till Gotland eller norrut.

4. Vad är något du tänkt göra 2020 du inte gjorde 2019?
Jag ska försöka umgås mer med våra vänner, blev sådär förra året.

5. Hur skulle du önska att 2020 blir?
Jag önskar att mina nära och kära får ha hälsan och finnas i livet när året blir 2021!

Nu ska jag ta hand om förkylningen och gå och sova!
Ha det gott i livet!

4 kommentarer:

  1. Så trist att du blivit förkyld. Det var verkligen en dålig start på året. Jag pausar nog "Fem en fredag" ett tag till förmån för Orsakullans bloggutmaning 31 dagar i januari.
    Krya på dig!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mm, inge kul men nu är Kenneth förkyld och det är värre (ler).
      Tack!
      Kram Inger

      Radera
  2. Tråkigt att börja 2020 med en förkylning. Hoppas du kryar på dig snart. God fortsättning på det nya året.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Förkylning går över på en vecka eller sju dagar...hm, tror inte det, min är en vecka och jag är inte bättre,hm...

      Radera