fredag 24 januari 2020

Fem en fredag v.4: Revir


Hej å hå, fredag i fabriken!

Revir trodde jag att hanar av alla sorter hålls med!
Nu ska jag ta mej an revir, få se hur det går...

1. Vilka skulle du säga är dina expertområden?
Det är väl inom hantverk, folkdräktssömnad, knyppling och vävning bl.a.
Sedan vet jag hur man sköter klubban på ett årsmöte
och överhuvudtaget sköter en förening.

2. När inkräktar folk på ditt territorium?
När de säjer att jag inbillar mej när jag får ett astmaanfall av att de luktar "gott"!

3. Vad från ditt yrkesliv kan appliceras på livet i allmänhet?
Jag jobbade som tidningsbud, bl.a. och när folk kom ut 
och klagade för att tidningen var sen så fick jag möta med ett leende.
Det skulle vi göra lite till kvinns!

4. Hur stor eller liten är din privata bubbla runt dig?
Den bubblan är varken stor eller liten, snarare lagom.
Jag har nog blivit mer tolerant med åren och stör mej inte så mycket.

5. När behöver du vara ensam?
Väldigt ofta men det går tyvärr inte.
Jag njuter när jag är ensam hemma för jag vet ju att Kenneth kommer hem!

Ha en go fredasskväll!

2 kommentarer:

  1. Så bra svar du ger på de här lite knepiga frågorna. Jag orkade inte engagera mig i dem igår.
    Jag uppskattade ensamheten väldigt mycket så länge vi var två. Nu har jag mer än nog av den.
    Ha en fin helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, jag funderade om jag skulle svara.
      Jo men så är det ju med ensamheten, när man vill vara ensam så går det inte och tvärsom!
      Ha det gott du också! Kram Inger

      Radera